LE BAR À JUS DE KILUCRU
Bonjour!

LE BAR À JUS DE KILUCRU

UN FORUM SYMPA, OUVERT ET INFORMÉ, AXÉ SUR LA RECHERCHE ET LA DISCUSSION DES MODES ALTERNATIFS DE SANTÉ PHYSIQUE, MENTALE ET SPIRITUELLE, PAR LES PRODUITS NATURELS, LES TECHNIQUES PSYCHO-ÉNERGÉTIQUES, L'ALIMENTATION SAINE, VIVANTE OU CRUDIVORE.

AccueilCalendrierFAQRechercherMembresGroupesS'enregistrerConnexion

Partagez | 

David Wolfe (Eating for Beauty) on Burdock Root

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Aller en bas 
AuteurMessage
moi-kilucru

MessageSujet: David Wolfe (Eating for Beauty) on Burdock Root   Dim 21 Juin - 21:15

Burdock root has been traditionally used in Ayurvedic medicine (the ancient healing system of India) to alleviate skin challenges such as rashes, acne, abscesses, local skin infections, eczema, and psoriasis. Ayurvedic philosophy considers burdock root to be one of nature's great skin cleansers and best blood purifiers.

Burdock root is also part of the Native American derived, cancer-fighting Essiac tea formula. Advocates of this formula (of which I am one) generally regard Burdock root as one of nature's best blood purifiers.

Burdock root is very concentrated in both vitamins (BI, B2, B3, C) and in beauty minerals (iron, manganese, silicon, and zinc). It is balanced between quantities of calcium and phosphorous, making it neutral in pH (a good characteristic for a root, as most roots, such as the potato, are acid-forming).

Herbalists often talk of the Doctrine of Signatures (through which foods look, feel, and taste like what they heal). The taste of burdock is almost slightly metallic, like blood, indicating its efficacy in that area. Its phallic shape indicates aphrodisiac qualities. In China, burdock is considered an aphrodisiac.

I consider burdock root an excellent beautifier of the teeth. This characteristic probably corresponds to its brilliant white inner flesh. It also correlates with its high mineral content.

Burdock root is a non steroidal, anti-inflammatory food. It is great for inflammatory conditions, especially those associated with psoriasis.

Burdock root improves digestion, stimulates digestive juices, increases bile flow, and increases kidney function. Burdock root contains the compound inulin, which is a great food source for probiotics (friendly intestinal bacteria).
Revenir en haut Aller en bas
shannsu

MessageSujet: Re: David Wolfe (Eating for Beauty) on Burdock Root   Mar 30 Juin - 21:43

Une autre belle plante à inclure, si possible, dans notre régime santé. Je crois qu'elle fait partie de certaines préparations commerciales (genre Vitamineral Greens...). On en dit beaucoup de bien.
Voir le profil de l'utilisateur http://www.crusinesante.com
moi-kilucru

MessageSujet: Re: David Wolfe (Eating for Beauty) on Burdock Root   Mer 1 Juil - 23:56

j'ai écrit quelque part, j'en suis certaine, que j'avais lu que la bardane donnait un goût de viande aux préparations crulinaires. j'en ai acheté (et c'est pas donné, dites-moi! alors que c'est de la mauvais herbe qui pousse partout!!!) mais je ne me suis pas lancée encore. toi, Shannsu, tu es game? au fait, tu pourrais te lancer dans la production de racine de bardane... il semble qu'il y ait de l'argent à faire... clin d\'oeil
shannsu

MessageSujet: Re: David Wolfe (Eating for Beauty) on Burdock Root   Jeu 2 Juil - 10:53

J'en ai justement un superbe plant dans ma plate-bande avant! Bien en vue, merci! Je trouvais le feuillage intéressant: bas, couvre-sol... Mais le goût de viande... pas sûre! No
moi-kilucru

MessageSujet: Re: David Wolfe (Eating for Beauty) on Burdock Root   Jeu 2 Juil - 17:09

j'imagine qu'il faut savoir l'utiliser...

cela dit, j'ai trouvé la recette sur goneraw, donc ça doit être crusiné...
shannsu

MessageSujet: Re: David Wolfe (Eating for Beauty) on Burdock Root   Jeu 2 Juil - 17:32

J'ai lu qu'il fallait cueillir la racine soit au printemps ou à l'automne, alors on verra! Le plant dans la plate-bande du devant est superbe. On verra bien si la racine donne quelque chose d'intéressant.
moi-kilucru

MessageSujet: Re: David Wolfe (Eating for Beauty) on Burdock Root   Jeu 2 Juil - 17:35

voici la recette en question, déjà: http://goneraw.com/recipe/spaghetti-and-meatballs-savory-nut-balls
moi-kilucru

MessageSujet: Re: David Wolfe (Eating for Beauty) on Burdock Root   Jeu 2 Juil - 17:48

voici une info trouvée sur Goneraw qui vaut ckelle vaut, comme toujours:

I juice whole burdock regularly, and while I like the mildly bitter-strange flavor, I find most people need it covered by a stronger one. I juice about 8 inches along with greens and another root veg (carrot, turmeric, etc) to cut it’s twang. An apple will completely mask it’s flavor.
Note: if you have any formal events or photo ops, do NOT have burdock raw for a week before. The purifying effects can lead to SUPER-blemishes that , while gone quickly, are easily visible by EVERYONE you will encounter. But if you’ve got afew days away from society, burdock inside and out clears a face so amazingly well.And eating it regularly helps maintain skin clarity (along with it’s more profound benefits.
shannsu

MessageSujet: Re: David Wolfe (Eating for Beauty) on Burdock Root   Jeu 2 Juil - 17:52

Et bien, la prochaine fois que je descends te voir, je t'amène un bon bout de racine et un grand verre de son jus.... héhé...
moi-kilucru

MessageSujet: Re: David Wolfe (Eating for Beauty) on Burdock Root   Jeu 2 Juil - 18:11

euh..... caché

ben j'ai lu une fille qui adooooooooooore ça avec du jus d'orange. à tester!!!!! yeah!!!!!
Contenu sponsorisé

MessageSujet: Re: David Wolfe (Eating for Beauty) on Burdock Root   

David Wolfe (Eating for Beauty) on Burdock Root
Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Revenir en haut 
Page 1 sur 1