LE BAR À JUS DE KILUCRU
Bonjour!

LE BAR À JUS DE KILUCRU

UN FORUM SYMPA, OUVERT ET INFORMÉ, AXÉ SUR LA RECHERCHE ET LA DISCUSSION DES MODES ALTERNATIFS DE SANTÉ PHYSIQUE, MENTALE ET SPIRITUELLE, PAR LES PRODUITS NATURELS, LES TECHNIQUES PSYCHO-ÉNERGÉTIQUES, L'ALIMENTATION SAINE, VIVANTE OU CRUDIVORE.

AccueilCalendrierFAQRechercherMembresGroupesS'enregistrerConnexion

Partagez | 

your body as a miraculous healing machine

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Aller en bas 
AuteurMessage
moi-kilucru

MessageSujet: your body as a miraculous healing machine   Sam 21 Fév - 16:07

by Dr. James Carey, Ph.D.

Today we're going to look at the role of stress in disease, and how that relates to your DNA and healing.

Think of your DNA as being like a piece of thread, or yarn. If you've ever twisted a piece of thread tighter and tighter, you may have noticed how the strands of the thread start to fray, breaking in small places along its length as you tightened.

When we undergo stress our DNA does the same thing. This stress can come through work, our families, our neighbors, our circumstances, the weather... but the biggest component of bodily stress is - what we eat.

That's right. When we eat a diet of processed, pesticided, herbicided, preserved foods, the work our body has to do to remove those toxins creates large amounts of stress.

When the body is stressed our DNA helix gets tighter and tighter. When it becomes too tight genome pairs start to fail, just like a fraying thread.

The genetic component of disease comes from this DNA predisposition. If your mother's DNA failed at the gene that prevents breast cancer, then you'll have the same genetic tendency when your genome pairs start to fail. If your father had prostate issues, then you will, too, because the same gene pair will tend to fail under stress.

When we eat a diet that is high in organic raw living foods we reduce the stress in our bodies for the reasons we've discussed in the previous articles - detoxification of our body tissue, and reduced workload on the pancreas, liver and kidneys. Our DNA then loosens just like a released thread, and heals itself.

Here's the really good news:

- All of the tissue atoms in your body are replaced every six months.
- All of the bone atoms are replaced in six months to two years.
- When those atoms are replaced the DNA is replicated, and depending upon the stress levels in your body, will get better or worse.

Revenir en haut Aller en bas
yin/yang

MessageSujet: Re: your body as a miraculous healing machine   Sam 21 Fév - 17:29

Et oui, je trouve cela censé. Avec les recherches de plus en plus actives dans le domaine de la physique quantique, on commence à voir qu'en changeant notre façon de penser et de ressentir, cela contribue à modifier la cohérence des photons (particules de lumière véhiculant l'information bioénergétique de l'ADN) et par le fait même le pouvoir de réparation des brins d'ADN dans nos corps. C'est une recherche effectuée par le Dr Fritz Albert Popp, biophysicien allemand. sidéré
salade niçoise

MessageSujet: Re: your body as a miraculous healing machine   Mar 24 Fév - 22:53

C'est tellement intéressant la physique quantique, j'ador e en entendre parler, car c'est trop dur à comprendre pour le lire. ça me fait penser à Emoto et ses histoires de prier sur l'eau comme on voit dans What the Bleep. trop fort!
moi-kilucru

MessageSujet: Re: your body as a miraculous healing machine   Mer 25 Fév - 1:13

j'adore la physique quantique. une anecdote: un jour que j'avais un bouquin sur la question sur mon bureau, mon boss qui n'a jamais brillé par son empathie me demande de regarder et me sort tout à trac : "vous lisez ça? vous êtes folle!". et moi de lui dire: "c'est drôle ce que vous dites, car c'est une physicienne mariée avec un psy". y est parti la queue entre la jambe. une autre fois qu'il m'a sorti ça en public, en ajoutant que j'avais besoin d'un psy, je lui ai demandé une référence (vu qu'il en voyait un, LUI !). bon, c'était la minute de défoulement.... silent
Contenu sponsorisé

MessageSujet: Re: your body as a miraculous healing machine   

your body as a miraculous healing machine
Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Revenir en haut 
Page 1 sur 1